Welcome to my blog, hope you enjoy reading
RSS

4. huhtikuuta 2013

Omia polkuja

Minulla oli lankahyllyssäni yksi vyyhti Manos maima- lankaa. Olin ostanut sen pipoa varten, mutta kun näin Tintin tuubihuivin, niin tiesin, että minun on neulottava se tuosta langasta. Olen pystynyt välttämään tuubihuivien neulomista tähän asti sillä verukkeella, ettei tarpeeksi hyviä ohjeita ole ollut. No, nyt on.

Ohje on Tintin Omia polkuja. Minä neuloin omani 4,5 mm:n puikoilla ja nyt en millään muista, montako silmukkaa loin alkuun. Luulen, että jotain väliltä 160-180. Sen jälkeen annoin vain mennä Neuloin reikärivejä aina kun sille tuntui ja niin monta peräkkäin kun sille tuntui. Väliin tein aina oikein-neuletta hyvälle tuntuvan määrän. Sitten kun lanka oli loppumaisillaan päättelin silmukat. 

 Huivista tuli oikein hyvä. Se on pehmeä ja kaunis. Reikärivit keventää paksusta langasta neulottua huivia kivasti. Ja tällä saan aakkoshaasteen O-kirjaimen.

Nyt minulla on huivista idea kohta alkavan Jämäkuun tiimoilta. Tällaisen oikein iloisen ja monivärisen voisi neuloa langanlopuista.

4 kommenttia:

Ryyni kirjoitti...

Pehmoisen näköinen huivi! Blogissani on sulle tunnustus. :)

Auli kirjoitti...

kaunis ja varmaan ihana lankakin käyttää!

Rosaline kirjoitti...

Moi :)

http://pinnin-ihmemaa.blogspot.fi/2012/05/sininen-hetki.html Nämä sukat on löytäneet kodin mun luota ja haluisin kiittää koska niistä tuli oikeesti tosi hyvä mieli vaikka aika usein tuntuu ettei millään ole väliä.

Kiitos. Tositositositosi paljon.

ps. Ihana huivi, pitäisköhän itekkin pitkästä aikaa alkaa neuloa...

Pinni kirjoitti...

Rosaline, kiitos. Ihana kuulla, että sukat ovat löytäneet hyvän kodin ja juuri sinä olet saanut ne. :)

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista. :)